کدام هیئت از ارزشهای والای ملت دفاع می کند «هیئت طالبان » یا هیئت جهت کابل

نویسنده :شهاب لیوال

همزمان با آغاز گفتگوهای رو در رو میان سیاسیؤن طالب و جهت های رفته از کابل ، اخیراً دو عضو زن طرف جهت کابل اعتراف کردند که کشورهای خارجی پشت میز آن ها را مشوره می دهند
فاطمه گیلانی ، عضو تیم مذاکره کننده جهت کابل ، به طلوع نیوز گفت: “هیچ نماینده خارجی در میز مذاکره حضور ندارد ، اما بسیاری از کشورهای پشت صحنه در این روند به ما کمک می کنند.” دیده بان حقوق بشر نیز گاهی اوقات توصیه های خود را با ما در میان می گذارد ”
حبیبه سرابی ، یکی دیگر از اعضای تیم مذاکره کننده جهت کابل ، به طلوع نیوز گفت که نمایندگان کشور های ناروی و آلمان به طور فعال با ما درتماس اند . ودفاع از حقوق زنان را به ما نشان می دهند .وی همچنان افزود که آنها طرحی را به ما داده اند که ما روی آن کار می کنیم .

پیش از این ، حفیظ منصور و امین احمدی نیز به همین موضوع اشاره کرده بودند اما حضور مستشاران خارجی را صریحاً تأیید نکرده بودند .
از سوی دیگر منابع آگاه می گویند که ده ها کارشناس افغان و آمریکایی و همچنین کارشناسان بسیاری از کشورهای اروپایی در هوتل های شرق دوحه و برخی هوتل های دیگر جمع شده اند و آموزش روند مذاکرات را به جهت های کابل می آموزند.
پیش از آغاز مذاکرات بین افغانی ، آلمان تأیید کرده بود که تیمی در مورد نحوه مذاکره با طالبان به تیم مذاکره کننده به رهبری  کابل را آموزش می دهد.
اگرچه سیاسیون طالب بارها اظهار داشته اند كه دخالت هر كشور خارجي در مذاكرات بين الافغاني پذيرفتني نيست ، اما هدايت مستقيم بيگانگان به طرف جهت کابل نشانگر اين است كه تيم جهت كابل هنوز هم منزوي است.

ملت باید بداند و درک کند ؛ مذاکراتی که به خواست میل اشغالگران مهندسی وطراحی میشود
وبه پیش می رود به هیچ صورت منافع علیای شما و کشور را به بار نخواهد اورد، تادیر نشده دست به کار شوید از ارزشهای والا و خون جوانان این ملت دفاع نماید.
آیا خون جوانان افغان برای سیاسیون خود کامه وخود فروخته شده مهدر است ؛ اگرنیست پس چرا در راه رسیدن به صلح سنگ اندازی می کنند . طرف مقابل جهت کابل یعنی طالبان نشان دادند که مستقل اند ودر تصمیم گری های شان از هیچ کس مشوره نمی گیرند و به طرح ومهندسی هیچ کشوری نیاز ندارند .
شما باید بدانید که مدافعین شما ومحافظین شما در مذاکرات بین الافغانی کیها اند ؛ جهت دستکاری شده از سوی نظام کابل که به میل و مشوره مشاورین غربیها مذاکرات را به پیش می برند ، یا طالبان! که خط سر ایشان دروی میزه مذاکره نظام اسلامی ،صلح پایدار ودایمی و استقلال و حریت همیشگی برای شمااست
بیاید عاقلانه بی اندیشیم و استقلال را از طالبان بیاموزیم .

Show More

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button