اگر ایمان قوی وعزم متین طالبانی داشته باشیم !!!

نویسنده : شهاب لیوال

خوب یادم می آید زمانی را که ؛ قوت های نظامی غرب به سردمداری آمریکا علیه نظام کوچک اما «بسا با اهداف عظیم » امارت اسلامی در افغانستان هدف نظامی خویش قرار داده وبا غرور دبدبه بسوی کشور مان همچون مور وملخ هجوم آوردند، نه صدای ما شنیدند و نه ارزشی به خون و عزت ما قایل شدند.
آنها تنها نبودند بلکه ایده ی چند از دین فروشان و خاک فروشانی از دیار خودمان یاری ایشان میکرد .
بلی ! روز سیاهی بود تمام جهان یک سو و افغان ها «طالبان »در سوی دیگر ،در آن زمان ایده ای از کشور های اسلامی اما برده های غرب می خواستند، رهبر طالبان را از هیبت ،قدرت و وحشت نیروهای متحد صهیونستی بیم دهند.
اما می دانید ؛ که امیر طالبان در پاسخ چی گفتند آیه مبارکه را تلاوت کردند «الذین قال لهم الناس ان الناس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم ایمانا وقالوا حسبنا الله ونعم الوکیل»
(سوره آل عمران – آیه ۱۷۳)
مؤمنان به این گونه اند که اگر مردم ( منافقان) به آنان گفتند که همانا (دشمنان) علیه شماصف آرائی کرده اند و گرد هم آمده اند (که شما را از بین ببرند و نابودتان سازند) پس از ایشان بهراسید (نه تنها نمی ترسند) بلکه ایمان شان افزوده می شود و در پاسخ آنان می گویند خدا ما را بس است و او بهترین پشتیبان ما است.
بلی! ایمان قوی وعزم راسخ مرد فقید امیر مؤمنان وقت جهان غرب و حامیان مسلمان ضعیف الایمان شان را در حیرت افگند.
استقامت وپایداری «ملا محمد عمرمجاهد رحمه الله »جهان را را دگرگون کرد؛ جهانی که به دو‌قطب قوی و ضعیف تقسیم شده بود و‌ملت کفر سطیره حکومت خود‌را در آغوش‌ممالک اسلامی هر روز بیشتر پهنتر می کرد .
امیر طالبان زمانی دید که دشمن اراده حمله به کشورش را دارد . به ممبر بلند شده به افراد خود خطابه ی به این مضمون ایراد فرمود« در برابر دشمن هرچند مسلح به جدیدترین و نیرومندترین سلاحها باشد؛ باید تسلیم نشویم و به خدای خود اکتفا کنیم و او را به حق نیرومندتر بدانیم نه اینکه فقط به زبان آوریم ولی در عمل از دشمنان خود بترسیم و خدای را از یاد ببریم.
مؤمن همیشه باید در کشاکش زندگی همچو سنگ زیرین آسیا باشد، محکم و استوار، ثابت قدم و با قدرت، نه تنها خم به ابرو نیاورد که مقاومت کند، و در برابر تمام دشمنان خدا بی محابا بایستد نترسد. »
تا نبرد و جنگ نباشد انسان همچنان کسل و بی نشاط است ولی جنگ، میدان آزمایش و صف آرائی ایمان و جدا شدن خوبان از بدان است.
اگر امیر طالبان مردانه وار به میدان‌نبرد داخل نمی شد ؛ اگر علیه مجهز ترین دشمن خدا قد الم نمی کرد ؛ اگر به وعده الله متعال باور ضعیف نشان‌می داد ، شاید ما امروز دچار وضعیت دیگری می بودیم . برده ، اسیر و گرو خواهشات دشمنان دیرین اسلام .
اگر مسلمانیم !باید به قربانی های ملا محمد عمر مجاهد ارج بگذاریم و او‌ ویاران اش را به نیکوی یاد کنیم .

بنا بر این ایمان قطعا قابل زیاده و نقصان است چه اعمال اجزاء باشد یا شرایط و آثار و هرچه ایمان تقویت شود عمل برتر می گردد زیرا ایمان، تصدیق به تنهایی نیست بلکه تصدیق است و عمل، باور است و اجرا، حقیقت است و پیکار.
حسبنا الله و نعم الوکیل: چه قدر زیبا و پر معنی است این سخن بزرگ. اگر کسی معتقد به خدا باشد و در عقیده اش راستگو باشد قطعا از هیچ قدرتی چه برونی و چه درونی نترسد زیرا تکیه گاهش آنقدر بلند است که عنقا به آن راه نیابد و بشر به او دسترسی نداشته باشد. ” و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ أمره ” و این تأکید دیگری است بر اینکه اگر کسی بر خدا توکل کند قطعا خدا او را کافی است و حاجتش را برآورده می کند.
جنگ طالب برای مادیات و‌منافع دنیاوی نیست .طالب اجیر کسی جز خدا منان نیست
طالبان با عقیده راسخ و اتکا به آیه مبارکه، جهان غرب را واژگون کردند، و با بستن بم ها به سینه های شان به میدان نبرد حق در مقابل باطل برون شده و تکنالوجی غرب را چلنچ کردند ؛ چه قربانی بسا عظیم .

ولی ما که در بستر های گرم با همه امکانات رفاهی اش زندگی می کنیم، دنیا را از چشم غرب می نگریم، با منطق کوچک خود تحلیل وتجزیه کرده برنده وبازنده نبرد را ما تعین می کنیم ؛ خدا را نمی شناسیم و متأسفانه به آن قدرت لایزالی پی نمی بریم از این سلاحهای مادی می ترسیم و از آنکه دشمنان در یک صف جمع شده بودند و ما به ظاهر دست تنها بودیم می هراسیدیم ولی اگر چشم بصیرت بین همچون طالب می داشتیم
. خداوند می فرماید:” انما ذلکم الشیطان یخوف أولیاءه فلا تخافوهم و خافون ان کنتم مؤمنین ” فقط و فقط شیطان است که پیروان خود رامی ترساند پس حتما از آنان نترسید و اگر ایمان دارید (و راست می گوئید) از من بترسید.
ترس از خدا انسان را قوی و نیرومندسازد. و اگر قلبی از خدا خشیت داشت محال است از دنیائیان و مادیان و شیاطین انسی و جنی بترسد. به امید اینکه مردم سلحشور و استوار افغان زمین همچنان در برابر دشمنان ظاهری و باطنی با قدرت بایستند و با تکیه بر خدای خود به نیروی بی نهایت او وصل شوند و از هیچ قدرتی نه هراسند و نه لرزند که خدا آنان را کافی است و خود دشمنان را نابود خواهد ساخت.
طالبان وظفیه خویش همانا جهاد در راه اسلام را انجام دادند کامیابی ، فتح وظفر از جانب الله متعال بود که امروز ما شاهد برون شدن نیروهای اشغالگر متحد جهان غرب هستیم

بلی ! ما باید به وظیفه خویش عمل کنیم و أعدوا لهم ما استطعتم به همین معنا است ما هرچه توانیم باید نیروهای خود را آماده سازیم، و باقی اش را به او که قدرت مطلق است بگذاریم و مطمئن باشیم که ما به حول و قوه خدا پیروز و سرفرازیم، نظام اسلامی و صلح پایدار را در کشور شاهد خواهیم بود دست پرورده های غربی ها همانند باداران شان گم نیست خواهند شد ان شاءالله
فانتظرو انا معکم منتظرون

Show More

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button