بمبارانِ شفاخانۀ کندز؛ خطای انسانی یا اوجِ وحشیگری امریکا…!

طلب الدین غیاثی
نظامیان امریکا بعد از انجام تحقیقات در خصوص حمله نیروهای این کشور به شفاخانه ی داکتران بدون مرز در کندز، می‌گویند، حمله نیروهای امریکایی به شفاخانه در کندز ‘خطای انسانی’ بوده است.
با خود و در بین خود هرقدر که نکتایی را شَخ بسته کنیم و نام هفت پُشتِ سینماگرانِ هالیوود و بالیوود را بدانیم، تمام فلم های مقبول دنیای را دیده باشیم، تماشاگرِ بهترین شبکه های تلویزیونی جهان باشیم، به هشت لسانِ ملی و بین المللی صحبت کنیم، با بهترین رقاصان و یا شخصیت ها عکس گرفته باشیم، بزرگان و یا بزرگنماها «آفرینی» را نثار ما کرده باشند، تمامِ روز رسانه ها به دنبال ما باشند، فارغ التحصیل بهترین رشته های تخصصی باشیم، انواع بازی های کمپیوتری را کار کرده باشیم، از تکنالوژی شرق و غرب آگاه باشیم و اینکه سَرک و پَچک کشور ما را دوست داشته باشد، بازهم به در نزدِ امریکا و «چوچ و پوچ» اش گوسفندهای چاق و چله ی بیش نیستیم. چون ما گوسفندصِفتان آنچه سی. ان. ان…، بی. بی. سی… و در نهایت شوهرِ کشورهای اسلامی آقای “اوباما” بگوید، همان را تائید و قبول می کنیم.
امریکا در نزد چشمان حق بین جهان همیشه رسوا بوده و رسواتر می شود؛ خطای انسانی خواندنِ بمباران شفاخانه کندز از سوی نیروهای امریکایی هنگامیکه کندز به دست طالبان سقوط کرده بود، شاهِ تروریستانِ جهان “بارک اوباما” را رسواتر از قبل ساخت. به گفته رسانه ها، در حمله امریکایی ها بر شفاخانه ولایتی کندز دستِ کم ۳۰ داکتر و فرد ملکی شهید گردیدند. من امروز امریکا و دار و دسته اش را تروریست تر از تروریست هایی میدانم که امریکا به ما معرفی کرده است.
عجب تناقضی در جهان حاکم گشته است. امروز همین بادار ما “امریکا” در تمام قضایا دروغ میگوید؛ چنان دروغ صریح میگوید که غافل ترین و گوسفندی ترین آدمها حقیقت را در دروغ امریکائیان پیدا می کنند. وقتی امریکا کشتار میلیونها انسان بی گناه را توسط سگهای درنده اش در کشورهای مختلف می پذیرد و آن را اشتباه انسانی می خواند، درحالیکه همینگونه کشتار و یا حادثه کوچک تر از آن را که از سوی دشمنان امریکا صورت می گیرد، عمل تروریستی معرفی میکند، بی عدالتی و تناقض در گفتارِ سردمدارانِ حقوقِ بشر آشکار می شود. بیگناهان را اگر امریکا کُشت خطا صورت گرفته، اگر دیگران کشتند، عمل تروریستی انجام شده است. این چگونه وجدانی است که کشتار هزاران انسان بی گناه را توسط امریکا “اشتباه و خطای انسانی” قبول می کند و انجام همین خونخواری را توسط دیگران عمل تروریستی می نامد. اینگونه قضاوت را ما مردم قبول نداریم.
به باور من، هردو گروه تروریست است؛ یک گروه را به عنوان تروریست های جهانی می شناسیم که امریکا به ما معرفی کرده است، و گروه دیگری را هم وجدان ما بنام شاهِ تروریستان جهان می پذیرید و می شناسد که در راس آن همین شیطانِ زبان دراز و خونخوار “امریکا” است.
آنقدر ضعیف و بی خیال گشته ایم که پذیرفتن مسوولیت کشتار بی گناهان از سوی امریکا را بزرگترین افتخار میدانیم و از آن با چهره بشاش و با فریاد هزاران “صاحب صاحب” استقبال می کنیم؛ کاری که رئیس جمهور غنی از نتیجه تحقیقات نیروهای امریکائی کرده است. نظامیان و ملکی های مان را اگر مخالفین بکُشند، هیاهوی و دغدغه ی ما جهان را خبر می کند و کشور خویش را لانه تروریست ها معرفی می کنیم، و باید هم چنین کنیم. اگر کشتار غیر نظامیان و نظامیان ما را امریکائیان انجام دهند، عدالت را در تحقیقاتی آرزوی میکنیم که نتیجه اش جز خبرنامه ی “خشک و خالی” چیزی دیگر نیست. امریکا هم میداند که بعد از هر کشتار و بمبارانِ کورکورانه، نشر خبرنامه برای دولت های گوسفندی بزرگترین عدالت و پاسخ قناعت بخش است؛ درحالیکه مردم این وحشیگری امریکا را فراموش نخواهند کرد.
اگر کله کته های مزدور در کشورهای اسلامی زره ی از عقل و وجدان داشته باشند، نباید واژه “تروریسم” را تنها به اسلام و بنیادگرایی اسلامی ربط دهند، بلکه هرکه با استفاده از امکانات خویش دست به کشتار میزند، تروریست خطاب شود. اما بدبختانه که عقل و وجدان این «گردن کلفت» ها را امریکا استخراج کرده است.
متاسفانه امروز تنها به دشمنان امریکا تروریست خطاب میشود، و وحشیگری های امریکا را اشتباه انسانی معرفی می کنند. ما مردم ساده با رهبران گوسفندی خویش، آنچه از دهن کثیفِ اوباما و رسانه های وابسته اش بیرون شود همان را حقیقت و واقعیت محض میدانیم، درحالیکه چنین نیست. وظیفه رسانه های آنها ترمیم چهره خشن و کثیف رهبران شان است، و وظیفه رسانه های ما نیز گرفتن تیترِ خبری از آنها.
پی نوشت: به این باور هستم که باید این دیدگاه و تبلیغ یکطرفه و تنگ نظرانه ی که تروریسم را تنها کشتار و خشونت از سوی مسلمانان و اعراب معرفی کرده است، از بین برود. باید به تمام خونخواران و قصابانی که سلاخی و ریختن خون انسانهای بی گناه وظیفه شان است، تروریست و تروریسم خطاب شود تا تروریسم و شاه تروریسم جهان را از هم بهتر تفکیک کنیم.
نه افراط نه تفریط، فقط اعتدال.

Show More

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button